CAW Limburg

U bent hier

Praten is de eerste stap

Tijdens de openingsuren van het onthaal kan je bellen naar een CAW-hulpverlener.

Voor Limburg bel je naar 011 21 20 20

Je kan je verhaal vertellen, advies of hulp vragen. Je blijft altijd zelf bepalen tot waar je hulp aanvaardt. En omdat we weten dat het soms erg moeilijk is om over bepaalde thema’s te spreken, kan je ook steeds anoniem bellen.
CAW Limburg heeft naast het Algemeen Onthaal in Hasselt nog onthaalpunten in Overpelt, Sint-Truiden en Genk. Aanmelden doe je evenwel steeds via het centrale nummer 011 21 20 20.

Hulp in een specifieke regio?

Wil je graag contact opnemen met een CAW uit een bepaalde regio? Dat kan. Je kiest immers zelf met welk CAW je contact opneemt. Misschien is het makkelijker om een CAW te kiezen in de buurt van je werk? Of misschien woon je tussen 2 onthaalpunten en is één onthaal veel makkelijker bereikbaar voor jou?

Kijk op  het kaartje ‘CAW in je buurt’ en kies een regio. Na aanmelding via het centrale nummer 011 21 20 20 leg je in overleg met de CAW-hulpverlener contact met het algemeen onthaal van je voorkeur.

Hulp buiten de openingsuren: bel 106

Wil je graag praten, maar kan je op dat moment niet meer telefonisch terecht bij een hulpverlener van het CAW? Neem dan contact op met Tele-Onthaal op het nummer 106. Je kan hen dag en nacht bereiken, het hele jaar door.

Aan de telefoon zijn er vrijwilligers die jou een luisterend oor willen bieden. Zij worden hiervoor opgeleid en begeleid door een professionele staf.

Zit je in een crisissituatie?

Zit je in een crisissituatie en heb je hoogdringend hulp nodig, contacteer dan het crisisteam op het nummer 011 28 38 73.

Bij een levensbedreigende situatie: bel de politie op het nummer 101. Heb je dringend medische hulp nodig, bel dan onmiddellijk het alarmnummer 112.

Vragen over misbruik, geweld of kindermishandeling?

Zit je met vragen overeen situatie of vermoed je misbruik of geweld? Met het telefoonnummer 1712 hoef je je niet af te vragen wie je moet aanspreken met welke vraag. Wanneer je belt naar 1712:

  • word je doorgeschakeld naar een hulpverlener in je eigen provincie, in de stad Antwerpen of Brussel.
  • zal die hulpverlener samen met jou bekijken wat je kan doen met die bezorgdheid of verontrusting.
  • zet een professionele hulpverlener je onmiddellijk op het juiste spoor en wijst hij je de weg  naar de persoon of dienst die je het best kan helpen.
  • kan je terecht in alle discretie. Je naam zeggen hoeft niet. En de hulpverleners zijn gebonden aan het beroepsgeheim. Wanneer iemand in gevaar verkeert, zullen we ook de nodige hulp bieden.